fbpx

Overstappen, waarom en wanneer?

Geplaatst: 17 november 2020 · In categorie: Energierekening


Een gemiddeld gezin met een gemiddeld energieverbruik kan al snel 300 à 400 euro per jaar besparen door over te stappen naar een andere energieleverancier. Vier op de tien huishoudens stapt regelmatig over; zes op de tien dus niet. Wat houdt hen tegen? De meest gehoorde antwoorden op die vraag zijn 1: Ik ben tevreden met mijn huidige leverancier en 2: Ik zie op tegen het gedoe.

Gedoe?
Welnee. Zodra uw oude contract afloopt, kunt u overstappen naar een andere energieaanbieder. Naar FENOR kunt u eenvoudig overstappen via de website of door contact op te nemen met de klantenservice per e-mail of telefoon. Als u zich aanmeldt bij FENOR krijgt u een persoonlijk aanbod. Daarna hoeft u niets meer te doen. Wij regelen de overstap met uw vorige leverancier, zodat u niet zonder stroom of gas komt te zitten. Naar FENOR kunt u altijd overstappen, tot maximaal 90 dagen in de toekomst.

Wat is een welkomstcadeau waard?
Veel energieleveranciers proberen de consument te verleiden om naar hen over te stappen door welkomstcadeaus of tijdelijke kortingen te geven. FENOR kiest daar niet voor. Wij zijn eerlijk over energie en dus ook over de tarieven. Uiteindelijk betaalt u dergelijke cadeaus gewoon zelf. Dat geld besteden we liever aan eerlijke tarieven.

Overstappen naar een vast contract
Zeker als de prijzen voor gas en stroom laag zijn, kan het slim zijn om over te stappen naar een vast contract met een wat langere looptijd. FENOR heeft contracten voor één, twee of drie jaar vast. Ruim voordat de overeenkomst eindigt krijgt u een nieuw aanbod. Daar kunt u gebruik van maken, maar het hoeft niet. Ook gedurende de looptijd van de overeenkomst kunt u FENOR vragen een nieuwe aanbieding te doen.

Nieuwsgierig naar wat overstappen u oplevert? Wij vertellen het u graag. Vul hier uw gegevens in of neem contact op via 085-77 33 120.

FENOR. Gewoon eerlijk over energie.


Kies voor FENOR

  • 7.8 beoordeling
  • 88% beveelt ons aan
  • Transparante tarieven
  • Geen sjoemelstroom
  • Geen verkapte cadeau’s
Klantenservice bereikbaar van
maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur
085-77 33 120

klantenservice@fenor.nl
contactpagina ›

Misschien vind je dit ook interessant

Energierekening

Opzegvergoeding

Overstappen naar een andere energieleverancier kan zonder problemen of kosten aan het einde van de contractperiode. Let er wel op dat...

Gas

Op gas of elektrisch koken?

Voor een gemiddeld gezin is elektrisch koken ongeveer 2 tot 2,5 x zo duur als koken op gas. Op gas...

Energierekening

Normaal-, dal- en enkeltarief

Voor gas betaalt u elk uur van de dag hetzelfde tarief, maar stroom kost tijdens daluren iets minder dan tijdens...

Vormgeving en realisatie: NDC mediagroep