fbpx
  • We helpen u graag!

Saldering

  • Doet FENOR mee met de postcoderoosregeling? Nee, FENOR doet niet mee met de postcoderoosregeling.
  • Ik wek meer energie op dan ik verbruik. Krijg ik geld terug? Dat hangt ervan af. Wekt u zelf stroom op, bijvoorbeeld met zonnepanelen, dan kunt u die stroom direct gebruiken. De stroom die u niet direct gebruikt, levert u via uw aansluiting terug aan het openbare net. Dit heet teruglevering. Gebruikt u op een bepaald moment meer stroom dan u kunt opwekken, dan gebruikt u stroom uit het openbare net. De door u teruggeleverde en verbruikte stroom mag u per telwerk per kalenderjaar tegen elkaar wegstrepen. Dat noemen we salderen. Bij FENOR mag u altijd salderen tot uw eigen verbruik. Een voorwaarde is wel dat u uw zonnepanelen op energieleveren.nl heeft aangemeld. Saldering gebeurt via de jaar-/eindnota. Als u meer stroom heeft teruggeleverd dan verbruikt, dan ontvangt u daarvoor van ons een vergoeding van 70% van het leveringstarief, exclusief overheidsheffingen zoals energiebelasting en opslag duurzame energie.
  • Ik heb zonnepanelen. Hoe werkt saldering? Wekt u zelf stroom op, bijvoorbeeld met zonnepanelen, dan kunt u die stroom direct gebruiken. De stroom die u niet direct gebruikt, levert u via uw aansluiting terug aan het openbare net. Dit heet teruglevering. Gebruikt u op een bepaald moment meer stroom dan u kunt opwekken, dan gebruikt u stroom uit het openbare net. De door u teruggeleverde en verbruikte stroom mag u per telwerk per kalenderjaar tegen elkaar wegstrepen. Dat noemen we salderen. Bij FENOR mag u altijd salderen tot uw eigen verbruik. Een voorwaarde is wel dat u uw zonnepanelen op energieleveren.nl heeft aangemeld. Saldering gebeurt via de jaar-/eindnota. Als u meer stroom heeft teruggeleverd dan verbruikt, dan ontvangt u daarvoor van ons een vergoeding van 70% van het leveringstarief, exclusief overheidsheffingen zoals energiebelasting en opslag duurzame energie.

Klantenservice

Contact

Heeft u een vraag? Kijk eerst eens of u het antwoord kunt vinden in de lijst met onderwerpen. Als u graag een van onze medewerkers persoonlijk wilt spreken, bel dan naar 085-7733120. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur.

 

Storing

Meld een storing in uw gas- of stroomlevering direct bij het Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom, per telefoon op 0800-9009 (24 uur per dag beschikbaar). Uw melding komt dan rechtstreeks terecht bij uw regionale netbeheerder, zodat die meteen maatregelen kan treffen. Zie ook www.gasenstroomstoringen.nl.

 

Verwijdering gasaansluiting

Gaat u gasvrij wonen? U kunt de aansluit- en transportovereenkomst (ATO) die u met uw netbeheerder heeft opzeggen. U dient zelf de verwijdering van uw gasaansluiting aan te vragen via www.mijnaansluiting.nl. De netbeheerder zal dan zorgdragen voor het verwijderen van de gasmeteropstelling en de aansluitleiding.

Vormgeving en realisatie: NDC mediagroep