fbpx
  • We helpen u graag!

Saldering

  • Doet FENOR mee met de postcoderoosregeling? Nee, FENOR doet niet mee met de postcoderoosregeling.
  • Ik wek meer energie op dan ik verbruik. Krijg ik geld terug? Dat hangt ervan af. Wekt u zelf stroom op, bijvoorbeeld met zonnepanelen, dan kunt u die stroom direct gebruiken. De stroom die u niet direct gebruikt, levert u via uw aansluiting terug aan het openbare net. Dit heet teruglevering. Gebruikt u op een bepaald moment meer stroom dan u kunt opwekken, dan gebruikt u stroom uit het openbare net. De door u teruggeleverde en verbruikte stroom mag u per telwerk per kalenderjaar tegen elkaar wegstrepen. Dat noemen we salderen. Bij FENOR mag u altijd salderen tot uw eigen verbruik. Een voorwaarde is wel dat u uw zonnepanelen op energieleveren.nl heeft aangemeld. Saldering gebeurt via de jaar-/eindnota. Als u meer stroom heeft teruggeleverd dan verbruikt, dan ontvangt u daarvoor van ons een vergoeding van 70% van het leveringstarief, exclusief overheidsheffingen zoals energiebelasting en opslag duurzame energie.
  • Ik heb zonnepanelen. Hoe werkt saldering? Wekt u zelf stroom op, bijvoorbeeld met zonnepanelen, dan kunt u die stroom direct gebruiken. De stroom die u niet direct gebruikt, levert u via uw aansluiting terug aan het openbare net. Dit heet teruglevering. Gebruikt u op een bepaald moment meer stroom dan u kunt opwekken, dan gebruikt u stroom uit het openbare net. De door u teruggeleverde en verbruikte stroom mag u per telwerk per kalenderjaar tegen elkaar wegstrepen. Dat noemen we salderen. Bij FENOR mag u altijd salderen tot uw eigen verbruik. Een voorwaarde is wel dat u uw zonnepanelen op energieleveren.nl heeft aangemeld. Saldering gebeurt via de jaar-/eindnota. Als u meer stroom heeft teruggeleverd dan verbruikt, dan ontvangt u daarvoor van ons een vergoeding van 70% van het leveringstarief, exclusief overheidsheffingen zoals energiebelasting en opslag duurzame energie.

Klantenservice

Contact

Heeft u een vraag? Kijk eerst eens of u het antwoord kunt vinden in de lijst met onderwerpen. Als u graag een van onze medewerkers persoonlijk wilt spreken, bel dan naar 085-7733120. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur.

 

Storing

Meld een storing in uw gas- of stroomlevering direct bij het Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom, per telefoon op 0800-9009 (24 uur per dag beschikbaar). Uw melding komt dan rechtstreeks terecht bij uw regionale netbeheerder, zodat die meteen maatregelen kan treffen. Zie ook www.gasenstroomstoringen.nl.

 

Verwijdering gasaansluiting

Gaat u gasvrij wonen? U kunt de aansluit- en transportovereenkomst (ATO) die u met uw netbeheerder heeft opzeggen. U dient zelf de verwijdering van uw gasaansluiting aan te vragen via www.mijnaansluiting.nl. De netbeheerder zal dan zorgdragen voor het verwijderen van de gasmeteropstelling en de aansluitleiding.

 

Denk met ons mee

Om onze service te blijven verbeteren, luisteren we het liefst naar u. Want wie weet er beter wat onze klanten nodig hebben dan onze klanten zelf? Wij stellen het erg op prijs als u met ons meedenkt. Laat ons dus weten waar u tevreden over bent, en wat er volgens u beter of anders kan. Neem contact met ons op!

Vormgeving en realisatie: NDC mediagroep