• We helpen u graag!

Meters en standen

  • Kan ik ook toegang krijgen tot de online Energie Manager? Ja, met een slimme meter kunt u toegang aanvragen op de slimme meter data portal van FENOR. Stuur een e-mail naar klantenservice@fenor.nl met uw verzoek en wij reageren binnen 48 uur.
  • Moet ik mijn nieuwe (slimme) meter ook doorgeven aan FENOR? FENOR krijgt automatisch bericht van uw netbeheerder zodra u een slimme meter hebt.
  • Moet ik mijn meterstanden nog doorgeven bij de wijziging? Het moet niet, maar het is wel verstandig om de meterstanden van de oude meter te noteren en aan FENOR door te geven, of in uw persoonlijke MIJNFENOR omgeving te zetten.
  • Ik wil een slimme meter Goed idee. Vraag een slimme meter aan via de website van uw netbeheerder. Het is goed mogelijk dat uw netbeheerder de vervanging van meters al op de planning heeft staan. FENOR krijgt automatisch bericht van uw netbeheerder zodra u een slimme meter hebt.
  • Ik heb een slimme meter Als u een slimme meter hebt die we kunnen uitlezen leest FENOR de standen automatisch uit en hoeft u zelf geen meterstanden door te geven. Niet elke slimme meter kunnen we op afstand uitlezen.
  • Wanneer moet ik mijn meterstanden doorgeven? Bij aanmelding en afmelding vragen we om de meterstanden. We raden aan om periodiek, bijvoorbeeld elke eerste van de maand, uw meterstanden te noteren in MIJNFENOR. Zo krijgt u beter inzicht in uw verbruik en kosten.
  • Ik wil mijn oude meter vervangen voor een nieuwe Neem contact op met uw netbeheerder. We raden aan de meterstanden van de oude meter te noteren en aan FENOR door te geven, of in uw persoonlijke MijnFENOR omgeving te zetten. FENOR krijgt automatisch bericht van de netbeheerder dat uw meter is gewijzigd.
  • Moet ik mijn meterstanden zelf doorgeven? Ja, bij aanmelding en bij afmelding moet u uw meterstanden doorgeven. FENOR adviseert om ook periodiek, bijvoorbeeld elke eerste van de maand, de meterstanden te noteren in uw MijnFENOR omgeving. Zo krijgt u goed inzicht in uw verbruik en de kosten. Als u een slimme meter heeft die FENOR op afstand kan uitlezen, is het verstandig om uw meterstanden te controleren.

Contact

Heeft u een vraag? Kijk eerst eens of u het antwoord kunt vinden in de lijst met onderwerpen. Als u graag een van onze medewerkers persoonlijk wilt spreken, bel dan naar 085-7733120. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur.

 

Storing

Meld een storing in uw gas- of stroomlevering direct bij het Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom, per telefoon op 0800-9009 (24 uur per dag beschikbaar). Uw melding komt dan rechtstreeks terecht bij uw regionale netbeheerder, zodat die meteen maatregelen kan treffen. Zie ook www.gasenstroomstoringen.nl.

Vormgeving en realisatie: NDC mediagroep